COMPETÈNCIA DISCURSIVA= ADEQUACIÓ, COHERÈNCIA, COHESIÓ
CORRECCIÓ LINGÜÍSTICA= LÈXIC, ORTOGRAFIA I ESTRUCTURES
MOSFOSINTÀCTIQUES
ÍTEMS
|
POC/ incorrecte
(No Assoliment)
(1)
|
SUFICIENT/ correcte
(A. Satisfactori)
(2)
|
FORÇA /bé
(A. Notable)
(3)
|
MOLT / molt bé
(A. Excel.lent)
(4)
|
|
(ADEQUACIÓ)
El text respon a la funció de comunicació? És
adequat?
És original?
|
El text no aconsegueix l’objectiu comunicatiu o bé
el registre i el tipus de text no són adequats.
El text no té la informació que es demana.
|
El text respon a l’objectiu de comunicació però
amb dificultat.
|
El registre i el tipus de text són adequats.
El text és original i convincent.
|
El text aconsegueix l’objectiu comunicatiu i té tota
la informació que es demana.
El registre lingüístic és
adequat.
És entretingut i
original. Està molt ben escrit.
|
|
(COHERÈNCIA)
El text està ben organitzat? Ordenes la
informació principal i la secundària de forma lògica?
|
El text presenta greus errades d’organització. Les
idees costen de seguir.
|
Hi ha repeticions i informació innecessària
que fa perdre el fil e l’escrit.
Ordenes la informació principal i la secundària de
forma lògica però el text no és del tot coherent.
|
Ordenes la informació bàsica i la secundària
de forma lògica i lligada.
|
El text està ben organitzat. L’explicació de les
idees és clara i personal.
La informació
està ben lligada i clara.
|
|
(COHESIÓ)
Les oracions estan ben lligades entre elles? Utilitzes
connectors? Segueixes una estructura ordenada en diferents paràgrafs?
|
No separes les idees en
paràgrafs i no utilitzes connectors.
No utilitzes
bé els signes de puntuació.
|
Els lligams són mot simples i repetitius.
Abuses de la coma i escriues oracions molt llargues.
Una oració a
vegades és un paràgraf.
|
Les idees estan, en general, ben lligades.
Utilitzes adequadament els signes de puntuació.
|
No repeteixes ni inclous informació
Innecessària. Utilitzes correctament els
signes de puntuació.
|
|
(PRESENTACIÓ)
La presentación és acurada? La lletra entenedora?
Hi poses títol? Marges?
Hi poses les teves dades personals quan se’t demanen?
|
No hi ha marges. Oblides el títol . No hi poses dades personals o
data. El full no està net.
L’escrit té una presentació descuidada. La lletra és difícil de llegir.
|
La presentació i la grafia són satisfactòries: l’escrit té un mínim de
netedat, marges i separació
entre línies. La lletra és llegible sense esforç.
|
.
|
||
(LÈXIC)
El lèxic s’ adequa al tema i es mostra variat i correcte? Hi
ha interferències de mots d’altres llengües?
|
El vocabulari és molt pobre.
Castellanismes i barbarismes.
Traduccions literals.
Hi ha més de 6 faltes de lèxic.
|
Vocabulari poc precís i poc variat. Repetició de mots.
Alguns barbarismes.
Hi ha fins a 4 errades de lèxic.
|
Oracions clares, ben construïdes i amb vocabulari apropiat al text. El
vocabulari és variat i correcte.
|
Oracions que constitueixen paràgrafs ben definits. El vocabulari és ric I
la lectura es fa agradable. Utilització variada de connectors.
|
|
(ORTOGRAFIA)
Correcció ortogràfica.
Aplicació de les normes ortogràfiques.
|
Té 6 ó més faltes d’ortografia.
|
Té fins a 5 faltes d’ortografia. Algunes, greus.
|
Té fins a 3 faltes d’ortografia. Alguna, greu.
|
Té poques (0-1) faltes d’ortografia o no en té.
|
|
(MORFOSINTAXI)
Respectes les regles gramaticals de construcció d’oracions?
Utilitzes correctament preposicions, pronoms i conjuncions?
En la construcció d’oracions, hi ha interferències d’altres llengües?
|
Hi ha més de 6 errades ( les establertes pel currículum segons cursos i
cicles:
-Calcs d’estructures morfosintàctiques del castellà.
-Errors en la flexió verbal
-Errors en la flexió nominal i adjectival.
-Ús incorrecte de pronoms febles.
...)
|
Situació intermèdia.
|
Fins a 4 errades
|
Frases ordenades i amb sentit complet.
Concordances correctes. Absència d’interferències.
Ús correcte de pronoms, conjuncions i preposicions.
|
VALORACIÓ ( 25) ORTOGRAFIA
NO ASSOLIMENT= 12 0-1F (4)
A.
SATISFACTORI= 13-16
2-3F
(3)
A. NOTABLE= 17-20
4-5 (2)
EXCEL.LENT= 21-25
6
(1)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada